Sociala medier betecknar webbplatser och mobila appar med vars hjälp människor kan interagera i sociala nätverk och, i motsats till traditionella medier, bidra med användargenererat innehåll.

Logotyper över sociala medier

Sociala medier kan innefatta Internetforum, sociala nätverkstjänster, bloggar, vloggar, wikier, poddradio och artikelkommentarer. 

Mer än hälften av alla svenskar är med i sociala nätverk. 1,7 miljoner av dem kommenterar regelbundet vad andra skrivit på nätet och lika många statusuppdaterar. Flertalet av dessa personer är en del av er nuvarande eller framtida målgrupp.

De tjänster vi ser idag är inte de tjänster vi kommer att se om ett halvår.
I dagsläget tillhör Twitter, Facebook, YouTube, Vimeo, Flickr, Google+, bloggar och Linkedin, de populäraste forumen vad det gäller sociala medier.

Men sociala medier är en ung kommunikationskanal och dess medielandskap förändras och formas varje dag. Det är därför viktigt att inte bara fokusera på en kanal, utan att man testar flera olika, för att nå önskat resultat i företagets marknadsföring.

Att bevaka och deltaga i sociala medier borde vara en del av varje företags Business intelligence   Att väja att inte synas i sociala medier ger er knappast någon konkurrens fördel, tvärtom!

Vi kan hjälpa er i arbetet med sociala medier, kontakta oss på sidan Kontakt.

Ni kan också kontakta oss via knappen nedan.

Kontakt här!